Sunday, August 29, 2010

3 Pendekar Blogger

Hari ini kepala saya agak pening sedikit. Mungkin kerana lewat tidur semalam, gara-gara layan EPL. Walaubagaimanapun saya ingin berkongsi sesuatu diblog pribadi ini.Hari ini saya ingin berkongsi 3 orang blogger yang sentiasa memberikan saya inspirasi. Tanpa mereka mungkin saya tidak akan berblogging lagi. Saya mula mengenal dunia blogging pada awal tahun 2008. Bahkan blog pribadi saya ini pernah mempunyai nama domain sendiri, yang saya beli daripada Sempoihosting milik Bro Shuth. Namun pada tahun 2009, semangat untuk blogging mula luntur. Salah satu perkara yang melemahkan saya ialah, penguasaan Bahasa English yang lemah. Mungkin juga kerana saya tidak berblogging dengan cara yaang betul.

Pada pertengahan 2010 sekali lagi saya bermula. Mungkin kerana syarikat pengiklanan seperti Nuffnang telah berkembang, menarik minat saya untuk terus blogging dengan teknik yang betul. Selain itu, keinginan berkongsi pengetahuan juga salah satu penyebab saya kembali blogging. Ditambah lagi dengan kejayaan beberapa individu,membakar semangat saya.

Tiga individu yang saya gelar pendekar blogger ini ialah:

1)Bro Rohaizad
Beliau ialah seorang Full Time Blogger. Maksudnya beliau memang mencari rezeki dengan dunia blogging ini. Rasanya beliau berasal dari Johor. Beliau banyak berkongsi suka duka dunia blogging. Beliau juga seorang Guru Blogging, kerap menganjurkan Seminar Blogging.

2)Titan
Dia nih seorang Part Time Blogger. Namun pada hakikatnya pernah menjadi Full Time blogger sebelum mendapat kerja kerajaan. Saya sendiri tidak tahu nama sebenarnya. Pada mulanya, saya ingat dia nih berasal dari Melaka, tapi sebenarnya berasal dari Negeri Sembilan. Bekas Pelajar UMS. Walaupun cara penulisan dia agak pedas, namun saya menggemarinya, kerana setiap kata-kata dia memberikan semangat.

3)Bos
Beliau lebih mesra dengan panggilan BOS. Pernah berkerja sebagai Jurutera R&D di Singapura dengan gaji lumayan. Tapi beliau berhenti berkerja kerana pendapat beliau melalui blogging cukup lumayan. Beliau akhirnya bergelar Full time Blogger. Melalui blog peribadi beliau, banyak yang saya pelajari.

1 comment:

Ronald mohoni said...

Opps.. Titan Berasal dari Banting Selangor