Monday, October 18, 2010

Saya Jatuh Cinta & Perempuanku

Hmm, entahlah kenapa tiba-tiba saya teringin berkongsi cerita tentang hati dan perasaan. Sedangkan saya seorang suka memendam rasa. Mandi tak basah, makan tak kenyang, tidur tak lena, adakan ini petanda seseorang sedang dilamun cinta. Nampak macam ianya satu gurauan, tapi itulah yang saya rasa. Mandi basah tapi rasa macam tak mandi. Makanan cukup tapi tak rasa macam kenyang. Tidur pun tak menentu.

Ya, saya jatuh cinta dengan gadis sekampung saya. Sebenarnya perasaan ini saya pendam sejak saya menuntut di tingkatan 6. Masa tu dia tingkatan 1. Saya pendam sehingga baru-baru ini saya bertemu dengan dia di FB. Walaupun kami sekampung tapi jarang jumpa, itulah hakikat.

Sekarang nih dia menuntut di sebuah IPTS dalam bidang kejururawatan di semenanjung. Orangnya cute, hmm... lasak tapi manja... saya sudah pun meluahkan perasaan saya, tapi sayang dia sebenarnya mempunyai kekasih. Saya beritahu dia, yang penting saya telah meluahkan perasaan saya, cukuplah. Saya tak nak jadi perampas, jika jodoh tak kan kemana. Saya cuba hidup seperti biasa, walau hakikatnya hati ini berdenyut semacam.

No comments: